Första ridpasset för i år

Ja det gick ju sådär..
Jag red i alla fall barbacka för att jag känner hur han rör sig bättre och jag får även träna min balans.
Det var inte dom ultimata förutsättningarna kan man säga då det började regna så fort jag satt upp så det blev inte en sån lång tur. 
När vi vände var det som om jag satt på en helt annan häst.
Han gick från att vara den hyfsat lugna snart 24 åriga ponnyn till en uppblåst 5 årig hingst med humörsvängningar.
Han var dock väldigt fin när han tuffade på hemåt med hingst nacken i högsta hugg.
Red även lite skänkelvikningar, öppna och sluta för att få honom lösgjord och mer fokuserad.
När vi kom tillbaka till stallet frös jag som en gris och både jag och Putte var genomblöta. 
Vi hade honom lös i stallet efteråt och herregud vad han är rolig! 
Han gick runt och letade efter all annan mat än den som stod framför honom. 
Världens bästa lilla ponny det där!
Dess utom blåste det motvind på vägen hem och haglade som bara den! 
Hästen har ryttar märken på ryggen och ryttaren märken efter säkerhetsväst i spöregn.
Juste ett litet tips: Är det kallt och ska regna under dagen, rid inte i converse och tjocktröja. 
Kan säga att det var riktigt ordentligt kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu