Långritt!

Idag stod det långritt på schemat med världens bästa gäng!
Vi red ända bort till I2 genom hela Hultberg och fram till Våxnäs där lilla jag bor.
Det sämsta med att rida ut på min häst när det blir så mycket galopp är att hon bokstavligen tar bettet och sticker! Inte alls roligt då jag måste "rycka" så i henne för att gå stopp. Jag rider ju på vanligt tvådelat med lösa ringar för att hon är såpass känslig i munnen. Har även en tideman tygel vid hoppningen/uteritt för att hjälpa till.
Som vanligt när vi ger oss ut på sådana här äventyr så ska det regna. Vart ända år regnar det och det är INTE kul!
Jag parkerade även hästen hos Emma på deras parkering så hennes syster lyckades få det på kort vilket är lite små roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu