Nej nu blir jag arg.

Jag vet att många är upprörda efter första avsnittet av PA4 och jag är även en av dom. Det finns så mycket små problem som skulle kunna lösas med hjälp av tränare eller hästkunnigare personer!Det som väckte mest känslor var nog hon med sporrarna. Hennes "svar på tal" hittar ni här: http://aliciasliv.blogspot.se/2013/01/ang-nannas-marken-av-skanklarna.html  Hon nämner att hennes häst är ett fux sto och dom är oftast väldigt speciella. Det är som med dom flesta stona att man får hänga med lite på vad dom tycker är ok eller inte.Nikita som jag har haft två år i rad på Åby är ett fux sto på ca 160 cm. Jag har testat både sporra och spö på henne och det har fått sina konsekvenser. Jag använde sporrar en gång fösta året och fick mig ett bakben i sporren när jag nuddade henne ytterst lite, det var bara att ta av dom och inte sätta på dom mer! Samma sak med spöt, jag har använt det jätte försiktigt och bara lagt den på rumpan, inte så bar idé det häller!Det jag vill säga med det här är att man ska ta hänsyn till vad hästarna tycker och inte tycker om oavsett om det är en hingst, sto eller vallack, brun, vit, svart eller fux. Det är inga leksaker utan levande djur precis som vi! Så tänk ett steg till nästa gång det uppstår en situation med din häst!/Clara

Kommentarer
Postat av: Emelie

Måste bara säga att jag älskar er header sjukt mycket! :)

Svar: Tackar! :)
Hoppfreaks

2013-01-17 @ 12:33:57
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu