Årskrönika 2013

Januari: Satte igång Jamaica efter Jul vilan och hon var hemsk, hade en fotodag med My, Ida och J, var sjuk större delan av månaden och vi fick en ny ponny till stallet vid namn Jipie Botylicius även kallad Mika.
Februari: Jag fyllde 15, fick ett nytt objektiv, påbörjade min handikappledarutbildning och hade den årliga tuneringen i skolan. Fick även ett par nya glasögon av mamma och pappa.
Mars: Red Johannas Princess en del, var till Boda Borg med usek, tillred den nya ponnyn i stallet och vann påskhoppet på klubben. Jobbade även ganska mycket denna månad. Hade en utav våra mysiga söndags middagar med Anderssons. Började även träna på gymmet som ligger där jag bor. Var i Hovfjället med Andressons och firade mig i efterskott och Oliver som fyllde 16.
April: Var hästvakt åt Johanna när hon var i Polen, fortsatte rida Mika, åkte till GHS med pappa och kollade på min första världskupp final i dressyr. Gjorde även praktik på en resturang ínte så långt ifrån Karlstad.
Maj: En väldigt varm månad då sommeren kom fort. Johanna konfrimerade sig, jag var hästskötare åt henne under månadens tävlingar, vi hade finalen i Div III ponny hoppning på klubben och jag kom tvåa på KM i hoppning med Princess.
Juni: Var med och körde Peggy till student balen, vi hade lokal ponnydressyr hemma, slutade 8:an, åkte till New York med Anderssons som var det bästa jag någonsin varit med om och hade en jätte mysig grillkväll i stallet med usek. Fortsatte vara hästskötare åt Johanna och hjälpte henne släppa Princess på bete.
Juli: Var på PIP13 med en massa kompisar och hade den roligaste veckan i mitt liv, åkte ut till Torpet och Anderssons där jag red Putte en hel del och även en tillridnings hästen Diane av Ena.
Flög av Diane och hamnade på sjukhuset med en spräckt mjälte, kraftig hjärnskakning och tilltryckta revben. Jag blev kvar där i en vecka och fick sedan ridförbud på tre månader och fick endast sitta still och inte vara ensam.
Augusti: Fotade hela Arvika Hamnfest, var med Johanna på Ponnypokalen, åkte till min kompis Sofia i Mjölby som jag träffade på Åby 2011, jobbade på ponny SM ute på Hammarö och var på återbesök hos doktorn.
Började även 9.an och var med på unghäst visning på Lillerud vilket var äldigt spännande! Världens bästa Sanna fyllde 16 och det firades i stallet.
Det hände jätte mycket under den här månaden och jag tog verkligen vara på sommaren så gott jag kunde.
September: Jobbade på dansfestivalen som var i stan, fotade Tjurruset eftersom jag inte fick vara med själv på grund av skadan, var på fösta steget av ledarutbildningen och var åter igen sjuk. Började komma igång ordentligt med styrketräningen efter skadan. Firade även Johanna som fyllde 15.
Oktober: Var på Macklemore i Globen och det var helt sjukt, började rida igen efter tre månaders uppehåll och jag gjorde det sakta men säkert, vi hade en två dagars dressyr tävling på klubben, red Putte ute på gärdet med Maja och var med laget från klubben på VM i dressyr i Säffle. En riktigt kall månad!
November: Var på Contiez med några från klassen, hoppade för första gången på 5 månader, åkte till terräng banan på Sörmon och vann andra omgången av seriehoppningen, allt detta med Jamaica. Vi hade spökövernattning i stallet, jag gjorde praktik på Hagalunds Hopp & Dressyr avel och var konstant sjuk hela månaden. Det var även ett år sedan jag förlorade min älskade Nadal.
December: Var på Ungdomsforum och SHIS med Svrf, 9:orna hade julshow och lucia på skolan och var lucia i stallet. Firade jul med nära och kära här hemma. Avslutade året tillsammans med underbara personer och vackra fyrverkerier på stan. Jag och Sanna firade även 10 år som kompisar.
 
2013 har varit ett år av både glädje och tårar och jag är tacksam för att det har funnits personer som har stöttat mig när jag mått som sämst. 
Mitt mål under 2014 är att vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu