Säkerhetsväst

Lite svar på tal angående denna kommentar.
Jag rider som sagt 9 av 10 gånger med säkerhetsväst och att det skulle hända en olycka den 10:onde av dom 10 gånger går inte att förutspå.
Jag är ju som sagt under 18 men det finns ingen lag på att jag ska rida med väst förutom när jag TÄVLAR hoppning eller fälttävlan och så det inte i detta fall utan jag red dressyr utomhus.
Och vem säger att man inte kan skada sig även fast man är över 18 och kan bestämma själv?
Det är lika stor risk att bli skadad vilken ålder man än har så det är ingen orsak till att skylla ifrån sig.
Men när "äldre" personer kommenterar denna kategori och säger "det är klart ni måste rida med väst" "alla under 18 ska ha väst på sig" och så vidare men dom själva struntar i den tycker jag att man ska vara tyst i stället för att verka "vuxen" och duktig när man utsätter sig för samma fara.
Så summan av kardemumman är att jag vet att jag borde haft västen på mig och kommer ha det i fortsättningen men åldern spelar ingen roll när det kommer till skador, alla kan dö av en spark på fel ställe.


Kommentarer
Postat av: Ida

Superfin blogg! Kolla gärna in vår, skulle betyda guldvärt! Kram

2013-08-04 @ 11:13:40
URL: http://bakfickeryttarna.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Tack, visst är det!

2013-08-05 @ 16:15:50
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu