Ryggen...

hej
Jag ska ta det från början..
I våras så fick jag ryggskott och det berodde troligtvis på överbelastning och dåliga magmuskler.
Smärtan var nog det värsta jag någonsin har uppleft även fast min smärt tröskel är väldigt låg så gjorde det här ohyggligt ont!
Eftersom det blev en låsning i ryggen så kunde jag inte gå eller stå själv utan var tvungen att få hjälp att bära upp mej själv för att kunna lyfta benen.
Jag fick besöka en napprapat antal gånger och fick det upp masserat och rätt knäckt.
Men det bästa var/är att röra på sig även fast det gör ont!
Jag fick ridförbud i en vecka och tog det välgigt försiktigt i början.
Det är först nu som det har börjat bli bra men så händer det som inte fick hända.. Jag åker av och landar på ryggen!
Som tur va så landade jag mitt på ryggen och inte böjt eller något.
Så igår när jag lyfte hinderstöden så bara högg det tag i ryggen på samma sätt som i våras och jag blev förstås jätte rädd!
Värkarna i ryggen kommer och går men det knakar och smäller så fort jag rör på mej..
Det känns rätt så surt att få problem med ryggen så här tigigt men det blr så när man håller på med för mycket saker på sammma gång..
Jag är glad att jag hade västen på mej för annars så vet jag inte hur det hade gått..?
Så som pappa alltid säger när han lämnar mej i stallet: ''ta det försiktigt nu'', och det säger jag till er också! Man ska inte vara övermodig, det är ändå 500 kg häst vi håller på med och det kan hända vad som helst!
/Clara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu